11 weeks pregnant - I luv evrything about ..... I luv evrything about .....: 11 weeks pregnant

10 September 2011

11 weeks pregnant

Nik Nurehan | Saturday, September 10, 2011 | 4 Komen

Anda hampir sampai ke penghujung trimester pertama. Banyak dari perkembangan kritikal bayi akan selesai dalam dua minggu lagi, dan kemungkinan keguguran akan berkurangan secara ketara.

Diukur dari mercu kepala ke punggung, fetus 1.5-inci / 4-sentimeter anda mempunyai semua bahagian-bahagiannya, dari kudup gigi ke kuku jari kaki. Bayi anda sibuk menendang dan meregang; pergerakan-pergerakannya amat lemah-gemalai sehinggakan seperti balet air. Jari-jari tangan dan kaki sudah terpisah sepenuhnya. Kini, tugas utama fetus dalam tempoh enam bulan ke hadapan ialah untuk terus membesar dan menjadi semakin kuat sehingga ia boleh meneruskan kehidupan secara bersendirian di luar rahim.

Satu garisan pigmen gelap yang menegak linea nigra, mungkin akan muncul di abdomen anda. Uterus anda sudah naik dan mengatasi tulang pelvis anda dan sekarang doktor anda akan boleh merasanya semasa pemeriksaan luaran.

Related Posts

4 comments:

  1. ann!! happy for u! congrats..jaga diri elok2 ye. opismate k.na ada 2 org bru pregnant tp dua2 keguguran b4 raya ari tu..ann take care ye!

    ReplyDelete
  2. tq k.na. heeee.. trima kaseh krn ingatkan an utk jaga diri. wah ye ke. kdua2 gugur. mnakotkan. mereka tu keguguran di minggu yg keberapa? takut!!!!!!

    ReplyDelete
  3. Congratulation.......jaga makan dan kesihatan. Che Jan kata Bunting Pelamin.....he....he....he

    ReplyDelete
  4. ann, awal lg sorang tu 8 minggu yg lg sorang x pasti tp rasanya dlm 10-11 minggu gtu lah..

    ReplyDelete

Popular Posts

I luv evrything about ..... © . Designed by MaisarahSidi.com