Saturday, April 18, 2009

Tauge Hijau??

Korang tahu ke 'tauge hijau' ni??
Hurm. agak kepelikan yerk kalau tauge bkaler ijau kan.
kekee.. Mukin jgk korang dh tahu pum..
Sblm ni pum an x tahu rasa n tauge ini.
An slalu tgk kt 'supermarket' yang berharga rm 8 skelo.
Tapi an x penah plak membeli nya..
Satu ptg tu, an ke pasar then an tanya org tu, orang tu kata rm 5 skelo..
An siap tanya la grg camne??
Dia kata grg biasa2 aja. Hurm, dh tu an beli RM 1 je lah utk mcuba.
Balik2 an grg, wah sedapppp jgk la!
Parent pum puji.
Slama ni x penah pum membeli nya.
Lg pum jrg2 ada jerk.

Stelah itu, an dh x jumpa tauge ni lah.....
Setelah beminggu minggu, akhirnya pg td an jumpa 'tauge' ni kt pasar beret 12 tau.
So an tanya la brapa skelo.
Makcik tu jawab, RM 10 skelo. Mahall skg ni. Aiyorrkkk!!!
Bayangkan masa ari tu juz rm 5 tapi an beli RM 1 shj.
Ini sudah bharga rm 10. hahaha..
Tapi disbbkan teringin utk mkn kali kdua.
An beli jgk la, rm 2.
Sudah manyak utk kami btiga ni.. keke..

Jadinya tgh hari td, an grg la sayur tauger hijau ni. keke.

Sgt2 la simple.
minyak, bawang puteh, udang, air, ajinamoto, gula, garam, kicap last skali tauge la. keke

Boleh la dimkn 2 kali(tgh hari n mlm nanti)
hehe.. So enjoy...!!


No comments: