Sunday, January 16, 2011

Pioneer in Syariah Complaint Hotel ;)

noname
Wedding! wedding! akan mghadiri cousin's wedding pd bln hadapan. hihi.
bturut2 bln la pulak akan ke kolumpo tu.
kalau thn lepas hanya skali tapi kali neh 2x. wah terukk kan. kalau korang tiap bln mlancong je yang cik an neh, nk g memana punya la susah. kalau dpt kluar klate ni kira syiokkkkk abis! sian bukan. sob sob.
alhamdullilah pmbelian ticket mas sudah selesai. kalau pegi dengan mas airlines tapi tyme balik dengan air asia saja. yang mana murah yang itu lah mjadi pilihann kami. spt biasa lah, kami btiga akan ke sana. tak kan cik an sorang ataupun mereka bdua iaitu parents je kan. of kos la kami btiga! bsama slamanya gituuuu. kut2 akan brempat nanti akan di heboh2kan ok. tapi dlm masa tdekat ni msih btiga lah. hihi.

*** ITINERARY RECEIPT *** sudah pun diterima, tunggu masa utk blepas shj. adesh! overrrrrr excited pdahal lambat lagik beb!!! kahkah. saba je lah.

my flight pd 10 february dan pulang pd 13 february. skejap shj tp bmakna oke! boleh jumpa my kiut2 cousin & my makcik2 yg vougue ;) hihiiiiiiiii

dah tu stay mana yerk? dimana lagik kalau tidak di de palma hotel, ampang. senang dan murah gitu! disbbkan rumah my uncle ni bhampiran situ, jd mesti la duk sini. kenapa pulak nk duk hotel jejauh kan. kita pegi dgn ada tujuan jd kena la cr tempat yang dekatt!! ;)


At De Palma Ampang, guests will be in an oasis of calm from the hustle and bustle of Kuala Lumpur close to its doorsteps. They will not only be soothed by the peace within the confines of the 204-room hotel, but they will enjoy a spiritually uplifting stay here.

Besides the calls of prayers at our 6th floor Islamic suites and TV telecast of Friday sermons at our Rumbia Coffee House, they can join daily and Friday prayers at our 1,000-capacity surau, led by in-house imams. At the Rumbia Coffee House, the menu ranges from Western breakfast to Malaysias own nasi lemak to Beriani mandi Iran besides enjoying sports programmes on the wide-screen TV. Come evening, the Sidewalk Cafe serves fresh seafood. De Palma Ampang also provides services for conferences or meetings at the grand ballroom and 12 meeting rooms with imams to bless meetings, and zam zam water and dates upon request. We also have a comprehensive wedding service with imams to solemnise the marriage and wedding planners to organise the event. De Palma Ampang gives you a star-rated city hotel experience with a spiritual touch.

Comment/Pgalaman mgenai de palma hotel ampang :
1. Melangkah masuk sahaja ke hotel ini, anda tidak akan bertemu dengan seorang pun pekerjanya khususnya perempuan muslim yang tidak menutup aurat.
2. Semuanya bertudung dan berpakaian kemas sesuai dengan kewajipan menutup aurat yang difardhukan.
3. Jangan terkejut jika anda tiba tepat dengan masuknya waktu solat, anda akan mendengar laungan azan berkumandang seolah-olah memenuhi ruang lobi hotel.
Ianya bukan alunan azan dari kaset atau cakera padat yang dipasang, tetapi alunan muazzin (tukang azan) serta imam yang dilantik khusus di surau milik hotel tersebut.

No comments: