Thursday, January 06, 2011

Drama Sakti Delima Di Slot Lagenda TV3!

Korang tentu dah pernah tengok cerita lama dulu - dulu "Panca Delima". Sakti Delima ni lebih kurang macam tu lah ceritanya.
Sinopsia Drama Sakti Delima
Apa yang menarik, dalam drama bersiri Sakti Delima ni, Kak Sheila khabarnya telah menampilkan 6 artis wanita yang betul-betul bertudung. Mereka adalah Bienda, Safura, Aida Khalida, Catriona Ross, Liza Hanim serta dirinya sendiri.

Di pinggir desa tinggal seorang pemotong kayu bersama tiga orang anak perempuan yang bernama Anggerik, Tanjung dan Teratai. Anak bongsunya, Teratai, memiliki seutas rantai hikmat ‘panca delima’. Suria Kencana pula ialah seorang putera raja yang telah disumpah oleh ibu tirinya yang tamakkan kuasa. Suria Kencana hidup dalam sumpahan dengan bertukar menjadi ular pada siang hari, dan kembali menjadi manusia pada malam hari. Cuma rantai hikmat ‘panca delima’ dapat melawan sumpahan tersebut.

Pelakon Drama Sakti Delima
Bienda (Siti Melur), Catriona Ross (Permaisuri Nirwana), Safura Ya’cob (Siti Tanjung), Liza Hanim (Dewi Bitara), Aida Khalida (Kemalasari) Iqram Dinzly (Putera Nurfirdaus), Ungku Ismail (Andika) Syean (Faris).

Selamat Menonton ! =) i x leh miss, kui 430 je mesti duk depan tv kcuali la x de di rumah ;)

No comments: