Tuesday, September 07, 2010

Biscuit & Cake Hari Raya ~~ Settle

Waa! 2 hari turut2 sayerp dengan rajin nya membuat biscuit spena hari raya yang bakal mjelang tidak lama lagik. walamak panjang nya ayat ku ini. keke. panjang? hehe.
Yeah! insyaLLAH, hari jumaat nanti kita akan merayai kan hari raya aidilfitri.
Hari neh dah pun hari slasa ok.. So nak tak nak, kena 'pulun' la beb.!!
Tapi bila mood rajin sudah datang,alhamdullilah suma nya bajalan dengan lancar.

Kalau tahun lepas ada yang dibeli, ada pula yang dibuat
Tapi tahun ini ksmua biskut adalah hasil dari air tangan ku. hehe.
Walaupun mengikut resepi2 dalam buku tapi kira ok lah dari tangan ku sndiri.
Tanpa bantuan ibuku ini. Horeyyy!!!!!!!!!!!!!
Setelah bepenat lelah seorang diri di dapor, thasilnya 5 jenis biscuit dan 2 biji kek buah (streamed fruit cake) yang dikukus slama 3 jam jgk lah!
Aii knapa rajin smacam jek anak mak neh! hahaha.
X de apa2 kut kemungkinan tahun lepas dh trasa diri neh tlalu malas jadinya tahun ini nk la kembali rajin spt sbelum2 ini. ye lah pasti kita k diri kita lebeh maju kan. x kn nk jadi mcm yang sblm2 ini. kekkeeke.

Walaupun rupa bentuk biscuit ku ini x lah schantek mana tapi ku bebangga krn thasil jgk kan.
Yang pasti halal dan boleh dimkan sudah la. x perlu memilih dari segi rupa paras, asalkan halal dan sedap. itu yang paling penting!.... sama jgk la dengan manusia. kalau la chantek, ensem, comel tapi hati busuk wt apa gak! hehe. x de tuju pd sesiapa la yerk. titu hanyalah sbagai contoh!!

Cuma yang buat Cik An tekilan, utk tahun ini xde gamba2 pulak time membuat biskut, gamba biskut sblm dibakar atau telah siap diletakkkan dalam balang. ini krn! huuwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! mana la Cik An ada cmera kan. Dah tu hp kesayangan pulak x repair lagik. camne nk ada gamba :( sedeyy!!!!!!!

Yang! nk cmera/hp baru boleh?????

Tapi apakan daya, sudah pun blalu. sabaq je lah Cik An yerk~~~ so x de la gamba2 utk mghiasi dlm entry ini!
Smoga korang2 pcaya la ek yang biscuit ku sudah thasil dan menunggu masa utk dijamu pd tetamu yang dtg nanti. InsyaALLAH.

Korang? Camne lah. Citer2 la yerk. Walaupun spatah dua kata ;) Kosi2 gitu..

No comments: