Monday, January 26, 2009

26 January 09, Pminta Duet

Salamm. Slamat Petang semuanya..
Dah lunch ker? Maklum la sesetengah org mkn tgh hari pum lewat kan..
Mcm an ni mesti la sudah cuz lunch tyme kt rumah ni dlm kui 1:30 PM gitu..


Hoyeah yeahh.. Nk crita bout sumthing la neh..Aiyorr.
Masa sibuk2 kt dapo td ada lah sorang makcik neh..

Mai ler lepak luar pagar smbil nekam locem kan(timtom timtom)

Makcik ni betudum gelap gitu.. of kos ler x dgr kan..

Agak2 korang sapa yerk makcik ni..?

Hoho sapa lg kalau tak 'pmintak sedekah' gitu..

Ke korang panggil apa yerk??
Kebetulan masa neh my dad x de kt rumah.

Cuma tinggal kami dua..
Opsss bkn bdua bsama Incik kery okeh
Tapi dgn my mum la.

Incik Kery tu of kos la duk rumah diaa kan. keke..


Timtom Timtom.... Loceng msih bebunyi.

Pagar plak dikocaknya dgn bsungguh sungguhnya.
Nasib ler pagar ni bdiri kuat.
Kami salah bpandangan.. hahaha

My mum plak kata awal2 dh dia malas nk turun.

Opss saya pum samer la, sibuk ni x leh nk turun..
haha apa la kami dua ni..
Nk kata kedekut? enggak la. x sayang duet pum.

Tapi jd penyegan plak nk kuar rumah.


Timtom Timtom.. bebunyi lagik.

Last2 dgn rajinnya kaki ni mlangkah keluar okeh..
erkk!!!

Stibanya di pagar itu.......

Makcik neh boleh kata ' x dgr ke..?'

Mak aiii... bila dgr jek soalan tu..

Mula ler saya naik angin okeh..

'Eh makcik, org pum sibuk gak ada keje dlm rumah, yang makcik dr dtg mintak duet ni lebih baik dtg myapuh,wt2 keje kt umah ni, mau ka'..

Makcik tu leh jawab 'dtg nyapuh x sey'
"Hohh tahu pum x sey, org pum sebuk. dh la picit locem bekali2.. Lain kali jgn duk dtg lg.
Keje x nak tapi duet nak".

Kasar kan saya neh?
tapi tul la, tulang 4 kerat msih kuat okeh.

Masih mampu nk mcari rezki tu.
Bkn nya dgn cara mintak2 aja.
Apa la org skg neh.
Nk duet pakai mintak jek...

Tahu dh diri tu msih mampu bekeja.. usaha la skit.


* x malu ke main mintak2 duet ni..? Main jual muka di luar paga jek.

No comments: