Wednesday, July 16, 2008

Pagi neh bsama dia ;)

;)
Hyee... apo kobar kamu,kamuu dan kamuuu yerpp....??
ada sehapp kahh?? hurm..........
Pehh cuaca kt kb panas bangat sih dr pg hingga la kepetangg, panas jerkk. hukhuk..
Tapii me tetap tsenyumm krn krn..
kami dua nyempat brekpes together.. yeaaaaa!!!
Pagi neh kami singgah di hayaki kopitiam kebun sultan.
yeahh salah satu tepat peberet la neh..
Spt biasa lah kalau ke hayaki neh mesti disbbkan nk mkn roti telor nya tapii pg ni berubah pikiran plak. kekeke ;)
entah apa ler nama roti neh. hahaha entah x ingat plak. si dia mcm biasa la x penah brubah! menu dia asyikkk telo msk sparuh jerk. hishh.. kekeke..
Nyam nyam. masa belalu mkn sudah,beli brekpes pum sudah sudah..
soo kami bdua myinggah plak ke rumah org buat kuey tradi ni..
x jauh mana pum. cuma satu trafik lite dr hayaki neh.
bcakap kuey tradi ni saya just beli skadar utk mkn petang jerk.
so ari neh just beli kuey akok & buah tajung..
beli serba skit utk skali mkn jerk.
cukup la. esk2 leh beli lg.........
Owh tidak lupa belikan utk fmily si dia ;)
tapi 2/3 ari lepas saya beli rm 3 utk spuloh biji akok. tapi ari neh rm 3 cuma dpt 9 biji.
aiya naper kureng satu neh..?
ni sbbnya pg neh saya cakap nk rm 3. 2/3 ari lepas saya cakap nk spuloh biji :)
beza sibiji yerk. keke.
so alang2 pegi tu saya tbaca la..

Akok 100 biji = RM 32
Akok Belauk 100 biji = RM 35
Piana 100 biji = RM 35

kuey lain..? erkk x ingat plak brapa.. kekeke ;)
slesai membeli belah kuey kami bdua pulang ke rumah msing2. hukhuk...
esk plak la kami dua bjumpa ;)
rindu nyer. cepat2 la esk pg yerp ;)
mau ketemu sma kamu....





Kuih Buah Tanjung & Akok

Kuih bunga tanjung : merupakan sejenis kuih tradisional Melayu. Kuih ini popular di negeri Kelantan dan merupakan hidangan istimewa di sana. Ia merupakan sejenis kuih yang dibuat menggunakan telur bercampur tepung dan disira dalam air gula.
Kuih bunga tanjung berbentuk titisan air dan bewarna kuning

Akok belauk : Ia merupakan sejenis kuih seperti buahulu tetapi mempunyai inti daging di dalamnya. Ia tidak tahan lama kerana daging intinya cepat basi.

3 comments:

~ mizzAmy ~ said...

~ dah lama tak mkn akok la ann. sedapnya.... tak sabar nak balik kg nanti, nak mkn akok panas puas2. :P ~

Nik Nurehan said...

mizza : aummm balik nanti kena mkn byk2 tau. ye lah kalau mkn skeping dua sure x cukup. maklum saja dah lama x mkn kan. pasti rasa shedappppp sgt ;)

borrow money said...

Can you add some more photos?


borrow money